torsdag 28 maj 2020

Jag litar på dig - mixad media



Ordspråksboken 3:5-6

Om du vill ha ett gott anseende bland både Gud och människor, lita då inte på ditt eget omdöme utan lita på Herren. Sätt Gud först i allt du gör, så kommer han att leda dig och ge dig framgång.

Jag är inte så stark på att formulera mig i text, men jag vill ändå dela historian bakom denna bild. 

Jag gjorde egentligen en version av den här 2015

Det var under en period då jag hade det ganska jobbigt i kroppen, jag hade en märklig värk som flyttade runt i kroppen. Jag hade haft den ett bra tag men det blev värre och värre. 

Jag blev orolig och började fundera på om jag skulle uppsöka en läkare. 
(Vilket inte är något jag har historia av att göra.)

Men så fick jag till mig att jag skulle lita på Gud och att det kommer att gå över. 

Så jag såg den bilden, om att lita på att Gud tar emot. 

Värken försvann, inte på en gång utan jag fick lära mig att lita på Gud. 
Tack Jesus 

Även så har den fått bli mer relevant för mig de senaste dagarna då jag mer och mer har börjat förstå att jag behöver lita mer på Guds nåd.
Inte för att leva i synd, utan för att leva i rättfärdighet genom tro. 

//Signe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar