Visar inlägg med etikett Yeshua. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Yeshua. Visa alla inlägg

lördag 28 februari 2015

Bortglömd - akvarell

Jag tror att Gud har givit oss olika redskap som han vill att vi ska använda till hans ära, låt oss inte glömma bort dem.

söndag 25 januari 2015

Trons och kärlekens rustning



Gud har givit oss trons och kärlekens rustning, 
men det är upp till oss om vi tar på oss den eller inte. 
Jag kom att tänka på att vi kan ha saker som vi lagt undan. Saker som vi har tillgång till, men vi har glömt bort dem och därför använder vi dem inte heller. Ibland kanske vi för en stund kommer ihåg dem, men vi ändrar inte på våran relation till dem. De förbliver i skuggorna av vårat liv.
I många fall kan nog detta vara sant, även om det inte behöver vara så.



Ritat i kolpastell och blyerts.

lördag 24 januari 2015

Rustning


Gud har givit oss kärlekens och trons rustning, men det är upp till oss att ikläda oss den.


Målat i akvarell.